Sunday, November 8, 2009

Weekend @ Pulau Jerejak

Assalamualaikum...
Post kali nie just nk crita tentang weekend aku n wife baru2 ini...
Al-kisahnye sek isteri aku mengajar 2 ada wat program untuk bwk pelajar2 thn 6 yg dh selesai amik UPSR baru2 nie,so..bg melepaskan ke"tention"nan dieorg pas exam..so cikgu2 berpakat nak bwk dieorg sume ke Pulau Jerejak.

Alhamdulillah...sepanjang 25thn aku dibesarkan di sini(Penang) nie tak pernah lagi aku menjejakkan kaki ket Pulau Jerejak..nie la 1st time aku n wife ke sini.

Anak???
Anak sj kiteorg tak bwk sbb dikatakan tmpt2 peninggalan mcm tue dahulu dihuni oleh mahkluq halus..dan tmpt tue dulu juga adalah tmpt dibuangnye PENJENAYAH2 yang tak dpt nk diselamatkan lg(teruk sgt la tue)...walau apepon sejarahnyer,anak terpaksa kami tinggalkan sekejap ket "bibik" :)

Perjalanan ke Pulau Jerejak dr Pulau Pinang hanya memakan masa lebih kurang 15 minit dengan menaiki bot.Program nie just tak smpai 1 hari jer..

8.30 pg : Berkumpul di jeti dan bertolak.
9.00 pg : Mendaki bukit n naik flyer fox(ape aku sebut nie..btul ker tak?)
10.30 pg : Sarapan.
11.00 pg : Sukaneka pelajar2 di tepi pantai.
1.00tgh : Rehat | Makan Tengahari | Solat.
2.30 ptg : Treasure Hunt
4.00 ptg : Minum ptg.
4.30 ptg : Bertolak Balik.



Cikgu2 berbincang pakej2 yang ditawarkan dgn pihak Jerejak Resort


Snap sket2 dlm perjalanan k Pulau Jerejak



Kereta sewa rempang utk round island


Taklimat sebelum naik flyer fox tue..


Titi Gantung ( berderau gak la darah melintas titi nie)


Cikgu Madznah dan anak2 murid perempuannya


Ada yang main bola jaring(walaupon 2org jerk)


Cikgu Saad dgn congkaknya


Sukaneka pelajar2


Husband n wife


Challet


Tinggal kenangan bersama pelajar2 thn 6 2009


~4 da clear image plzz click da picture~

0 comments:

arelan photography. Powered by Blogger.

ShoutMix chat widget

Seri Embun Homestay

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP